Καταγγέλλουν την Ε.Ρ.Τ.

Καταγγέλλουν την Ε.Ρ.Τ.

Η Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδος (Ε.Τ.Ε.)  καταγγέλλει την Ε.Ρ.Τ. για άδικη,  μεροληπτική στάση στο ελληνικό ρεπερτόριο υπέρ μεγάλων εταιριών και σε βάρος της πλειοψηφίας των τραγουδιστών. Συνήθως δεν φιλοξενούμε ανακοινώσεις φορέων θέλοντας με όχημα τα γεγονότα και δηλώσεις των πρωταγωνιστών να διατυπώνουμε αιρετικές απόψεις. Εδώ, όμως, είναι… φως φανάρι και με αδιάσειστα στοιχεία αποδεικνύεται ο συστηματικός πόλεμος της Ε.Ρ.Τ.,-που με τα λεφτά μας επιβιώνει-εναντίον του λαϊκού ελληνικού τραγουδιού. Όχι μόνο το διαβόητο Β’ Πρόγραμμα μα σύμπασα η Ελληνική Ραδιοφωνία και η Ε.Ρ.Τ. Θα επανέλθουμε προσεχώς για τον ανθελληνικό προσανατολισμό-με πολιτιστική διάσταση-της Ε.Ρ.Τ. Σήμερα παρουσιάζουμε την καταγγελία της Ε.Τ.Ε. Προηγούνται τα συμπεράσματα, που προκύπτουν απο την παράθεση των στοιχείων:

  • Τρεις δισκογραφικές εταιρίες από τις 48, μονοπωλούν το 64,7% του αριθμού  μεταδόσεων κατά το δεύτερο  εξάμηνο 2021 στο Β’ Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.ΡΑ.).
  • Είκοσι τραγουδιστές και τραγουδίστριες έχουν το 30,91% του συνολικού αριθμού  μεταδόσεων τραγουδιών στο ίδιο διάστημα.

Η ανακοίνωση των τραγουδιστών υπογράφεται από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Κώστα Σκόνδρα και τον Γενικό Γραμματέα Γιώργο Υδραίο:

Αυτός δεν υπάρχει για την Ε.Ρ.Τ.!

Το πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο των Ελλήνων τραγουδιστών κατόπιν διαμαρτυριών συναδέλφων, που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας του Β’ Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, προέβη σε διερεύνηση του θέματος με βάση καταλόγους μετάδοσης τραγουδιών (playlist), που αφορούν την περίοδο 1-7-2021 έως 31-12-2021. Διαπιστώθηκε άδικη και μεροληπτική μεταχείριση του Ελληνικού ρεπερτορίου με αποτέλεσμα την υπερετάδοση τραγουδιών συμφερόντων μικρού αριθμού δισκογραφικών εταιριών αλλά και καλλιτεχνών που αυτές εκπροσωπούν, εις βάρος της πλειοψηφίας συναδέλφων μας, οι οποίοι αναμεταδίδονται από την κρατική συχνότητα πολύ λιγότερο ή σχεδόν καθόλου. Διαπιστώθηκε ανάλογα με την συχνότητα εμφάνισής τους στα προγράμματα της Ελληνικής ραδιοφωνίας, ότι υπάρχουν τραγουδιστές και τραγουδίστριες διαφορετικών ταχυτήτων σε σχέση με τη συχνότητα των ερμηνειών τους οι οποίες μεταδόθηκαν. Στο σύνολο τραγουδιών, που μετέδωσε το Β’ Πρόγραμμα της ΕΡΤ το εξάμηνο Ιούλιος-Δεκέμβριος 2021 και συμμετείχαν Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες, από τα στοιχεία της Μedia Ιnspector, σας ανακοινώνουμε ενδεικτικά κατά ομάδες κάποια ονόματα ανάλογα με τη συχνότητα εμφάνισής τους.

Σημειώνουμε πως από το σπουδαίο ρεμπέτικο τραγούδι-μάνα του λαϊκού-25 κορυφαίοι τραγουδιστές του εμφανίζονται συνολικά σε 531 μεταδόσεις, ενώ ο νεοφερμένος καλλιτέχνης από την Κύπρο Διονυσίου Γιάννης έχει 640. Όσο για το δημοτικό μας τραγούδι οι μεταδόσεις είναι ελάχιστες. Είναι αυτονόητο πως ο πλήρης κατάλογος, είναι στην διάθεση συναδέλφων, που ενδιαφέρονται να τον δουν και να τον αξιολογήσουν. Η καταφανής αυτή ανισότητα καταγράφεται δίνοντας μερικά παραδείγματα της συχνότητας μετάδοσης τραγουδιών των συναδέλφων:

ΟΜΑΔΑ Α

Στο μέγιστο βαθμό, έως και χιλιάδες φορές μεταδόθηκαν ερμηνείες:

  1. ΑΛΕΞΙΟΥ ΧΑΡΙΣ 2.140 ΦΟΡΕΣ
  2. ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 2.130 ΦΟΡΕΣ
  3. ΝΤΑΛΑΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 2.111 ΦΟΡΕΣ
  4. ΓΑΛΑΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ 1.984 ΦΟΡΕΣ
  5. ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 1.907 ΦΟΡΕΣ
  6. ΚΟΤΣΙΡΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 1.832 ΦΟΡΕΣ
  7. ΧΑΡΟΥΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 1.764 ΦΟΡΕΣ
  8. ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ΑΛΚΗΣΤΙΣ 1.100 ΦΟΡΕΣ

ΟΜΑΔΑ Β

Σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με της Ομάδας Α αλλά σε σημαντικό αριθμό μεταδόσεων, μεταδόθηκαν ερμηνείες:

  1. ΜΗΤΣΙΑΣ ΜΑΝΩΛΗΣ 683 ΦΟΡΕΣ
  2. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ 640 ΦΟΡΕΣ
  3. ΡΙΖΟΥ ΜΑΡΙΑ 489 ΦΟΡΕΣ
  4. ΜΟΥΤΣΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ 350 ΦΟΡΕΣ
  5. ΒΙΤΑΛΗ ΕΛΕΝΗ 341 ΦΟΡΕΣ
  6. ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ ΜΑΡΙΑ 194 ΦΟΡΕΣ
  7. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΣ 142 ΦΟΡΕΣ
  8. ΦΑΜΕΛΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ 124 ΦΟΡΕΣ
  9. ΜΟΡΦΗ ΡΕΝΑ 116 ΦΟΡΕΣ 

ΟΜΑΔΑ Γ

Σε μικρό και πολύ μικρό βαθμό σε σχέση με τις ομάδες Α και Β, καλλιτέχνες με  αξιόλογο έργο μεταδόθηκαν ερμηνείες:

  1. ΚΟΥΤΡΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 41 ΦΟΡΕΣ
  2. ΒΙΟΛΑΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ 41 ΦΟΡΕΣ
  3. ΤΣΕΡΤΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ 36 ΦΟΡΕΣ
  4. ΠΑΠΠΑΣ ΛΑΚΗΣ 26 ΦΟΡΕΣ
  5. ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΡΙΤΑ 27 ΦΟΡΕΣ
  6. ΕΛΠΙΔΑ 15 ΦΟΡΕΣ
  7. ΧΑΛΚΙΑΣ ΛΑΚΗΣ 9 ΦΟΡΕΣ
  8. ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 8 ΦΟΡΕΣ

ΟΜΑΔΑ Δ

Πλήθος συναδέλφων σε μηδενικό βαθμό, δεν μεταδόθηκαν ερμηνείες τους ούτε μία φορά αν και εκτιμούμε ότι δικαιούνται να ακουστεί το έργο τους από τις δημόσιες συχνότητες. Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η κατάσταση ως προς το πώς κατανέμονται οι τραγουδιστές και τα τραγούδια, τα οποία μεταδόθηκαν σε σχέση με το σε ποια δισκογραφική εταιρία ανήκουν: 

α) 22.743 μεταδόσεις ανήκουν ως παραγωγές σε μία δισκογραφική εταιρία (EMI/UNIVERSAL), καταλαμβάνει το 40,33% του συνόλου  μεταδόσεων πάντα στο  Β’ Πρόγραμμα και κατά το δεύτερο  εξάμηνο του 2021.

β) 8.633 μεταδόσεις ανήκουν ως παραγωγές σε μία δεύτερη δισκογραφική εταιρία (COBALT), καταλαμβάνει το 15,31% του συνόλου των μεταδόσεων. 

γ) 5.111 μεταδόσεις ανήκουν σε τρίτη δισκογραφική εταιρία (PANIK/SONY),  καταλαμβάνει το 9,06% του συνόλου των μεταδόσεων.

Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι υπάρχει σε μεγάλο βαθμό ανισομερής κατανομή μετάδοσης έργων και για τους τραγουδιστές-τραγουδίστριες και για τις δισκογραφικές εταιρείες.  Η περαιτέρω παράθεση ευρημάτων (όπως η σχεδόν ανύπαρκτη μετάδοση τραγουδιών του μέγιστου Μίκη Θεοδωράκη πριν το θάνατο του) μπορεί να δώσει ακόμη περισσότερα στοιχεία για όσα υποστηρίζουμε. Μπορεί κάποιος να επικαλεστεί την εμπορικότητα ενός καλλιτέχνη ή την ποιότητα,  να δικαιολογήσει την κατ’ επανάληψη παρουσία του στους καταλόγους μετάδοσης του Β’ Προγράμματος, όμως, κατά την εκτίμησή μας δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση ο υπέρ λεόντειος χρόνος εις βάρος των υπολοίπων  συνάδελφων μας ούτε και η μετάδοση έργων συμφερόντων μιας δισκογραφικής εταιρίας σε ποσοστό 40% όποιο κι αν είναι το μερίδιο αγοράς της, όταν υπάρχει και πλήθος καλλιτεχνών, που εκπροσωπούνται από μικρότερες εταιρείες και ανεξάρτητους παραγωγούς.

Ποιοι είναι, ρε ηλίθιοι, ο Νταλάρας και η Αλεξίου μπροστά στους εικονιζόμενους;

Ως πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο με νόμιμα εκλεγμένη διοίκηση, που πασχίζει για το σύνολο των τραγουδιστών, δεν αμφισβητούμε την ποιότητα, που μπορεί να διακρίνει το έργο συναδέλφων ή την επικαιρότητα, που απολαμβάνουν μέσα από την κατά καιρούς επιτυχία τους. Θεωρούμε ότι η δημόσια ραδιοφωνία της οποίας το κόστος λειτουργίας επιβαρύνει τον Ελληνικό Λαό θα πρέπει να λειτουργεί δίκαια απέναντι στους Έλληνες καλλιτέχνες και να μην μεροληπτεί υπέρ συγκεκριμένων ατόμων, ομάδων, εταιριών και συμφερόντων. Θεωρούμε ότι η δημόσια ραδιοφωνία πρέπει να δίνει ευκαιρίες και βήμα σε όλους όσους πασχίζουν για την καλλιτεχνική και πολιτιστική δημιουργία του τόπου αλλά και να προσφέρει πληρέστερη ενημέρωση, δυνατότητα επιλογών στους ακροατές. Σημαντική θεωρούμε πρέπει να είναι η προβολή και παρουσίαση του δημοτικού μας τραγουδιού, που δεν βλέπουμε να εκπροσωπείται επαρκώς στα προγράμματά της ραδιοφωνίας της Ε.Ρ.Τ., αλλά και νέων καλλιτεχνών, όσων συνεργάζονται με μικρές δισκογραφικές εταιρίες ή είναι “αυτοπαραγόμενοι”. Δυστυχώς μονομερής λειτουργία των δημόσιων κρατικών καναλιών υπέρ  μεγάλων εμπορικών ονομάτων και ισχυρών δισκογραφικών εταιρειών έχει άμεση επίπτωση και στη διανομή του συγγενικού μας δικαιώματος καθιστώντας την πλειονότητα των καλλιτεχνών καταδικασμένους στην αφάνεια, στην έλλειψη πόρων και ευκαιριών, στη συρρίκνωση και τη φτώχεια.

Ανάλογες διαπιστώσεις με όσα ήδη έχουμε αναλύσει υπάρχουν και για το πρώτο πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ. Αν κανείς αναγάγει τα αποτελέσματα της ανάλυσης του δευτέρου εξαμήνου του 2021 και σε προηγούμενες χρήσεις τότε αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος της ζημίας του ελληνικού τραγουδιού καθώς και των περισσοτέρων, που το υπηρετούν. Δυστυχώς η Ε.Ρ.Τ. πέραν των όσων αναφέραμε, αρνείται πεισματικά να υπογράψει την αυτονόητη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τον καθορισμό των αμοιβών των τραγουδιστών, που συμμετέχουν στις εκπομπές της.  Δεδομένου ότι τα ιδιωτικά κανάλια λειτουργούν με αυστηρά ιδιωτικά οικονομικά κριτήρια το μοναδικό βήμα, που απομένει στους Έλληνες ερμηνευτές και δημιουργούς αποτελεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση.

————

Υ.Γ. Αυτή είναι η ανακοίνωση της Ένωσης Τραγουδιστών Ελλάδας για την αμαρτωλή και πολιτιστικά ανθελληνική Ε.Ρ.Τ., χαρακτηριστικό δείγμα  ραγιαδισμού κατ’  εντολήν των ξενόδουλων αφεντικών της στην αποικία Γκραικυλία. Και επειδή απάντησε χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση: ακούστε μας πριν μας καταδικάσετε ή κάτι τέτοιο, θα επανέλθουμε προσεχώς με τον δικό μας αιρετικό τρόπο. Πολύ μας πονάει και μας τρελαίνει από οργή, όταν την  ακούμε. Την υπηρετήσαμε  για 25 χρόνια και εκτός των άλλων, κάναμε από τα μικρόφωνά της για σχεδόν 12 χρόνια μια από τις καλύτερες ραδιοφωνικές εκπομπές, («Μουσικό Σεργιάνι»), παρά τον σκληρό πόλεμο, που δεχθήκαμε από σκληρούς  κομματικούς της μανδαρίνους.