Τραγουδιστές: ΟΧΙ στην διάσπαση!

Τραγουδιστές: ΟΧΙ στην διάσπαση!

Δεν ξέρουμε αν, πόσοι και γιατί έχουν μυθικές και λατρευτικές αντιλήψεις για τους τραγουδιστές, αν «βλέπουν» μόνο μεγάλες φίρμες, που προβάλλουν  τα κυκλώματα της ξενόδουλης εξουσίας και τα βοθροκάναλα. Βέβαιο είναι ότι οι πλείστοι των άξιων  αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα. Αρκετοί, μεταξύ τους πολλοί γνωστοί, κυριολεκτικά πένονται. Και το πιο σημαντικό, είναι η διάσπαση του κλάδου από ορισμένους διάσημους και κατ’ εντολή των μονοπωλίων στην τέχνη και στον πολιτισμό. Διόλου τυχαίο και συμπτωματικό! Η δημιουργία διασπαστικού σωματείου τραγουδιστών συνδέεται άρρηκτα με την διανομή και κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων, τις έστω ελάχιστες και αναιμικές δισκογραφικές εταιρείες και την προβολή συγκεκριμένων καλλιτεχνών του συστήματος πρωτίστως στην Ε.Ρ.Τ. αλλά και στα άλλα βοθροκάναλα. Μια συντονισμένη προσπάθεια, παράνομο και πολιτικά ανώμαλο «καρτέλ» με σκοπό να πληγεί ό,τι έχει απομείνει από την λαϊκή μουσική παράλληλα με την μεγάλη κονόμα.

 Επειδή ποτέ δεν μασάμε τα λόγια μας, τα νήματα κινούν καναδυό λεσβιάδες, που παρασκηνιακά διαφεντεύουν τραγουδιστές, δισκογραφικές εταιρείες, εισπρακτικούς φορείς και ραδιόφωνα. Προΐσταται ατύπως πλην δυναμικώς μια πάλαι ποτέ γνωστή τραγουδίστρια, που δεν ενδιαφέρει η ερωτική της ιδιαιτερότητα αλλά ότι την κάνει εργαλείο για να εξυπηρετεί εκτός από το προσωπικό συμφέρον και τα ξενόδουλα αφεντικά της, τους ολετήρες της ελληνικής μουσικής. Για το ζήτημα της διάσπασης των τραγουδιστών δημοσιεύουμε, κατ’ εξαίρεση λόγω της σημασίας του θέματος, ανακοίνωση της Ένωσης Τραγουδιστών Ελλάδας, που υπογράφουν ο πρόεδρος του Δ.Σ. Κώστας Σκόνδρας και ο Γενικός Γραμματέας Γιώργος Υδραίος. Πριν από αυτό να δώσουμε πολλά συγχαρητήρια στο Κ.Κ.Ε., που αντιλαμβάνεται τα ταξικά σωματεία μόνο με την ηλίθια μικροκομματική του μονομανία και παράλληλα προβάλλει μια τουλάχιστον ατάλαντη κυρία, που παριστάνει την τραγουδίστρια. Για την «ατάλαντη του Κ.Κ.Ε.» θα επανέλθουμε εν ευθέτω χρόνω. Η ανακοίνωση της Ε.Τ.Ε.: 

«Η Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδος πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας των επαγγελματιών τραγουδιστών απαντά στα δημοσιεύματα και τις δηλώσεις που έλαβαν χώρα την 24-5-2022 με τίτλο: «Και Εγένετο Σωματείο Τραγουδιστών» και αφορούν τη δημιουργία του Πανελλήνιου Σωματείου Ελλήνων Τραγουδιστών (ΠΣΕΤ).

1. Ο κλάδος των Ελλήνων Τραγουδιστών εκπροσωπείται από το Σωματείο «Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδος (Ε.Τ.Ε.) το οποίο ιδρύθηκε το 1982 και συνεχίζει μέχρι σήμερα την λειτουργία και την δράση του μαχόμενο για τα δικαιώματα του κλάδου. Μέσα από πολυετείς αγώνες του και την χρηματοδότηση νομικών ενεργειών και εξόδων από το ταμείο του σωματείου, προέκυψε ο οργανισμός συλλογικής διαχείρισης συγγενικών δικαιωμάτων των τραγουδιστών: ΕΡΑΤΩ, ο οποίος αδειοδοτήθηκε το 1997 και αρχικά φιλοξενήθηκε στα γραφεία της Ε.Τ.Ε.

2. Στα τελευταία χρόνια της πανδημίας η Ε.Τ.Ε. συμμετείχε σε όλες τις κινητοποιήσεις και σε όλους τους αγώνες σε Υπουργεία και στη Βουλή με σκοπό την ενίσχυση των εργαζομένων του κλάδου με επιδόματα ειδικού σκοπού, εποχικό επίδομα και παροχές ασφαλιστικής κάλυψης, αγώνες στους οποίους συμμετείχε η πλειονότητα των σωματείων του Θεάματος – Ακροάματος, όμως παρά το ότι οι εκπρόσωποι του εκκολαπτόμενου ΠΣΕΤ επιθυμούσαν να δηλώνουν συμμετοχή, ουδέποτε τους είδαμε σε αυτούς τους αγώνες, ουδέποτε εκπρόσωποί τους συμμετείχαν με οποιοδήποτε τρόπο στις συλλογικές διαπραγματεύσεις μας με τα Υπουργεία και την Κυβέρνηση, με μοναδική εξαίρεση τη συμμετοχή του ΠΣΕΤ στο συλλαλητήριο και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Βουλή την 7-5-2020 στην οποία παρευρέθηκε και η ηγεσία του Κ.Κ.Ε.

3. Η Ε.Τ.Ε., σε ό,τι αφορά στην διεκδικούμενη αμοιβή των τραγουδιστών από τη συμμετοχή τους σε ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα, είναι γνωστό ότι την διεκδικεί διαρκώς και από το 2016 αλλά και πρόσφατα έχει υποβάλλει σχέδιο Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το σύνολο των τραγουδιστών, στην ΕΡΤ, η οποία όμως αρνείται να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις για την υλοποίηση αυτού του αιτήματος. Ο αγώνας αυτός συνεχίζεται από την Ε.Τ.Ε. για όλους, όπως είναι το σωστό και φυσικά οι όποιες μεσοβέζικες πιθανές λύσεις του ΠΣΕΤ ανακοινώθηκαν για τα μέλη του, έγιναν καιροσκοπικά και είναι παραπλανητικές.

4. Σε ό,τι αφορά τώρα το ασφαλιστικό και εργασιακό πεδίο λειτουργίας του επαγγέλματος η Ε.Τ.Ε. έχει υποβάλλει επανειλημμένα επικαιροποιημένες και τεκμηριωμένες προτάσεις στα συναρμόδια Υπουργεία Πολιτισμού και Εργασίας, αιτούμενη πάντα και την προώθηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας μας και αναμένουμε περαιτέρω διαβούλευση επί των θεμάτων αυτών, για το σύνολο των τραγουδιστών.

5. Η Ε.Τ.Ε. έχει υποβάλλει υπομνήματα για τα συγγενικά μας δικαιώματα προς το Υπουργείο Πολιτισμού και διεκδικεί μεταξύ άλλων:

  • Ισομερή κατανομή του συγγενικού δικαιώματος μεταξύ μουσικών-τραγουδιστών-δισκογραφικών εταιριών.
  • Πλήρη δικαιώματα για όλα τα μέλη του οργανισμού «Ερατώ» και απόδοση του δικαιώματος εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε όλα τα επωφελούμενα μέλη.

Αυτές οι διεκδικήσεις αλλά και πολλές άλλες για τις οποίες έχουμε αναφερθεί αναλυτικά σε προηγούμενες ανακοινώσεις και υπομνήματά μας, ήταν αρκετές για να «θυμώσουν» οι δισκογραφικές εταιρίες ( πολυεθνικές και τοπικές ) των οποίων τα συμφέροντα θίγονται, αφού εμείς ζητάμε να πληρώνουν αυτά, που δικαιούμαστε. Και δυστυχώς το «πάρτι» συνεχίζεται, από ισχυρούς οικονομικά συνάδελφους τραγουδιστές μέσα από τις τελευταίες εν μέσω πανδημίας σαρωτικές αλλαγές του καταστατικού του οργανισμού διαχείρισης “Ερατώ”, όπου πέτυχαν την αλλαγή του κανονισμού διανομής και τον πλήρη έλεγχο του οργανισμού υπέρ τους, μέσα από ένα σύστημα δύναμης ψήφου, που δίνει τους περισσότερους ψήφους της Γενικής Συνέλευσης στους λίγους, εις βάρος των πολλών.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η φωνή της Ε.Τ.Ε. είναι μια δημοκρατική φωνή, παλεύει ανιδιοτελώς για τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των τραγουδιστών, τα οποία ΔΕΝ ανέχονται ούτε οι δισκογραφικές εταιρίες, ούτε οι διοργανωτές συναυλιών. Αυτοί οι παράγοντες καθώς επίσης και η φιλοδοξία μερίδας συνδικαλιστών που πρόσκεινται στο Κ.Κ.Ε., οι οποίοι για να ενισχύσουν τη δική τους θέση στα δευτεροβάθμια συνδικαλιστικά όργανα με σωματεία τα οποία θα ελέγχουν, επέβαλλαν συνειδητά την πρωτοβουλία δημιουργίας διασπαστικού μηχανισμού στο χώρο μας, όπου η εργασιακή παραβατικότητα, οι δεσποτικές συμπεριφορές, καθώς και ο πολιτικός παραγοντισμός, έχουν δημιουργήσει ένα άκρως τοξικό περιβάλλον. Λυπούμαστε για την εμπλοκή στην υπόθεση συνδικαλιστών που πρόσκεινται στο ΚΚΕ, αλλά εδώ και καιρό έχουμε ενημερώσει την ηγεσία του για τα τεκταινόμενα και τα όσα διακυβεύονται εις βάρος των εργαζομένων στο ελληνικό τραγούδι και ελπίζουμε ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ, το οποίο θεωρούμε κόμμα που υπερασπίζεται τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, να τα λάβει υπόψη του.

Οι αναφορές και καταγγελίες μας για τα συγγενικά μας δικαιώματα, αλλά και οι πρόσφατες καταγγελίες της Ε.Τ.Ε. κατά της Ε.Ρ.Τ., για τη μεροληπτική μεταχείριση του ελληνικού ρεπερτορίου προς όφελος μερίδας δισκογραφικών εταιριών και εις βάρος της πλειοψηφίας του Ελληνικού Τραγουδιού, οδήγησαν και στην υποβολή σχετικών ερωτήσεων και αναφορών στη Βουλή των Ελλήνων, δημιουργώντας μία άνευ προηγουμένου δυναμική στην διεκδίκηση και στον αγώνα για τα δικαιώματά μας. Οικονομικοί και πολιτικοί λόγοι λοιπόν επέβαλλαν τη διάσπαση του κλάδου των τραγουδιστών, παρά τις συνεχείς προσκλήσεις της Ε.Τ.Ε. προς την πλευρά του ΠΣΕΤ για προσέγγιση και συνεννόηση και εύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων.

Η στέγαση του διασπαστικού σωματείου ΠΣΕΤ στο ίδιο κτίριο με την IFPI (συνδικαλιστικό όργανο των δισκογραφικών εταιριών) και το GEA, το Grammo και την Ερατώ και φυσικά η καταχρηστική χρησιμοποίηση των εγκαταστάσεων του οργανισμού Ερατώ, ο οποίος ανήκει ως συνεταιρισμός σε όλους τους τραγουδιστές και όχι σε μία ομάδα οικονομικά ισχυρών μελών, σίγουρα βοηθά στο να υποθέσουμε πως όλα αυτά είναι μεθοδευμένα.

6. Στα σχετικά δημοσιεύματα και δελτία τύπου του σωματείου ΠΣΕΤ διαβάσαμε επίσης ότι θα αιτηθεί και τον εκσυγχρονισμό των τιμητικών συντάξεων από το Υπουργείο Πολιτισμού. Άραγε τι υπονοούν με τον «εκσυγχρονισμό»; Ο θεσμός των τιμητικών συντάξεων αφορά το σύνολο του καλλιτεχνικού κόσμου και έχει τιμητικό χαρακτήρα. Έχει υπηρετηθεί ως θεσμός με σοβαρότητα και υπευθυνότητα από Όλα τα Καλλιτεχνικά Σωματεία μεταξύ αυτών και η ΕΤΕ, στην αρμόδια επιτροπή επί δεκαετίες. Αναρωτιόμαστε ποιες είναι οι προθέσεις εκσυγχρονισμού που υπόσχεται το ΠΣΕΤ όταν δύο μέλη του, που τυγχάνουν μάλιστα και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του οργανισμού «Ερατώ», ενώ έπαιρναν σύνταξη από το ΙΚΑ , αιτήθηκαν και τιμητικής συντάξεως από το υπουργείο Πολιτισμού για να πάρουν ένα επιπλέον μικρό ποσό στερώντας την τιμητική σύνταξη από κάποιον άλλο συνάδελφο; (Πιο συγκεκριμένα ο ένας συνάδελφος πέτυχε να πάρει τιμητική σύνταξη η οποία ήταν λίγο μεγαλύτερη από αυτή του ΙΚΑ. Ο έτερος συνάδελφος επέτυχε να πάρει την τιμητική σύνταξη η οποία τελικά ενώ του εγκρίθηκε δεν του αποδόθηκε λόγω οικονομικών κριτηρίων).

7.  ότι το ΠΣΕΤ επιθυμεί συνδικαλισμό χωρίς πελατειακές σχέσεις. Φυσικά και υπερθεματίζουμε σε αυτό, όμως αναρωτιόμαστε πως θα το καταφέρει όταν οι πελατειακές του δεσμεύσεις είναι οφθαλμοφανείς; Συνάδελφοι, η Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδος θα συνεχίσει να αγωνίζεται για τα συμφέροντα των εργαζομένων στο ελληνικό τραγούδι. Η συνεργασία μας με τα αδελφά σωματεία μέλη της ομοσπονδίας μας (ΠΟΘΑ) αλλά και τους συναδέλφους μας στο εξωτερικό θα συνεχίσει να είναι δημιουργική, δυναμική και γόνιμη. Καλούμε όλους τους συναδέλφους και όλες τις συναδέλφισσες να επαγρυπνούν και να αντισταθούν στους Δούρειους Ίππους της εποχής μας».