Μόδα η έκδοση πάσης φύσεως αναμνήσεων δίκην μονοδιάστατης νοσταλγίας, συχνά και πιστοποίησης δικαίωσης(;). Τί πιο εύγλωττο και χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι η αποικία Γκραικυλία και οι κάτοικοί της είναι τελειωμένοι παρελθοντολάγνοι; Όταν δεν έχεις παρόν και κυρίως μέλλον με κάθε μέσο απολυτοποιήσεις και κρατιέσαι από το παρελθόν. Είναι κακό-θα πείτε-ένας δημοσιογράφος, καλλιτέχνης, ηθοποιός, απλός άνθρωπος, βρε αδελφέ, να εξιστορεί τον βίο...
Εύα Φάμπα
Η σημερινή μας καλεσμένη είναι της «κλασικής» κιθαριστικής σχολής, που πρόσφατα περνά και στην αντίπερα όχθη του «λαϊκού» τραγουδιού, της «μελοποίησης» ποιημάτων και της «έντεχνης» μπαλάντας. Όλα αυτά, φυσικά, σε πολλά, σε πάρα πολλά εισαγωγικά γιατί είναι συμβάσεις, που υπογράφουμε να συνεννοούμαστε και ελάχιστη έχουν αξία, ή όπως και άλλοτε έχουμε τονίσει, όσο προσπαθείς να ορίσεις επιμελώς, τόσο απρόσεκτα χάνεις...
Οι μελοποιήσεις της Αρετής Κοκκίνου
Μια ακόμα ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Η πρώτη μελωδική επικοινωνία ήταν με τον περίεργο τίτλο «Αήττητο Αλάτι» σε στίχους του Ηλία Παπακωνσταντίνου αλλά δεν «κάλιασε», που λέγαν οι παλιοί ψαράδες, να γίνει η παρουσίαση. Πέρασαν τρία χρόνια και από καιρού εις καιρόν η εν λόγω συνθέτης όλο και κυκλοφορούσε δουλειές, που πάντα είχαν κάτι να δώσουν, τραγούδια μπαλάντες ή άλλα σε πιο...
Βασίλης Γισδάκης
Είναι σημαντικοί καλλιτέχνες, που εκτός από την αξιοσύνη και το ταλέντο, χαίρεσαι να είσαι μαζί τους στα πάλκα και στις συναυλίες, να συλλειτουργείς μια και η λαϊκή μουσική για την οποία μιλάμε τώρα έχει καίρια προϋπόθεση εκτός από το Έργο, την παρέα και την μέθεξη. Όλα αυτά μπλέκονται αρμονικά μεταξύ τους και όταν αυτό συμβαίνει, συχνά πυκνά, περνάμε πολύ όμορφα...
Το σεργιάνι της Δήμητρας Κυριάκου – Ζορμπά
Τί όμορφα και μεστά φτιάχνουν οι φίλοι μας μα επειδή είναι διακριτικοί και χαμηλών τόνων χαμπάρι δεν παίρνουμε, δεν δίνουμε την πρέπουσα σημασία ή το περνάμε συνήθως επιπόλαια σαν κάτι γνωστό και αυτονόητο! Δεκαετίες γνωριζόμαστε με την εικαστικό Δήμητρα Κυριάκου-Ζορμπά. Για την παρέα τού προσφάτως ρίξαντος αυλαία πλην ιστορικού πια «Ανηφοριού» του Πειραιά, των αμέτρητων ρεμπέτικων κατανύξεων, των μερακλήδων συμποτών, των...
Η «ΑΜΟΡΓΟΣ» ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ
Αφορμή να επανέλθουμε στην αξιολόγηση του πρωτόλειου και μόνου ποιήματος του Νίκου Γκάτσου «Αμοργός» είναι η παρουσίαση του εξαιρετικού βιβλίου του Σταύρου Καρτσωνάκη για τον παγκόσμιο στιχουργό (εκδόσεις Μετρονόμος). Ο Καρτσωνάκης γράφει, όμως, τις απόψεις του με βάση την αυθαίρετη και ανιστόρητη μυθολογία ότι πρόκειται για εξαίσιο έργο, που δεν είχε συνέχεια γιατί δυστυχώς και αλίμονο έτσι επέλεξε ο Νίκος...
Πόπη Αστεριάδη
Για τους παλιότερους η Πόπη Αστεριάδη είναι το σεμνό και αισθαντικό κορίτσι των μπουάτ και του Νέου Κύματος με την χαρακτηριστική τρυφερή φωνή, τα εμβληματικά πλην χαμηλόφωνα τραγούδια. Τους νεώτερους, που την «ανακαλύπτουν» από τα CD και το διαδίκτυο, τους κερδίζει με την ιδιαίτερη, ζεστή μελωδική ατμόσφαιρα. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου ν’ αποθησαυριστεί δημοσιογραφικά η μελωδική πορεία της μεγάλης...
Γιώργος Καγιαλίκος
Με μια κουβέντα ο Γιώργος Καγιαλίκος είναι εξαιρετικός νέος μελωδός, που από την δυτικότροπη αφετηρία γεφυρώνει με το ταλέντο του την ανατολική έμπνευση και βάση της λαϊκής μας μουσικής. Αφορμή της παρουσίασης-συνέντευξης είναι οι δυο πρόσφατες εργασίες του: «Αλκίνοος», κύκλος τραγουδιών για φωνή και πιάνο με τον Βασίλη Γισδάκη. Δέκα αποσπάσματα από ομότιτλο ποιητικό μονόλογο του Γιάννη Ευθυμιάδη. «Μυστικές γιορτές»,...